رنگ کردن مو یکی از کار های زیبایی است که اکثر خانم ها برای تنوع ، زیبایی و … از آن استفاده می کنند . رنگ مو از دیرباز تا به امروز طرفداران زیادی داشته است و شاید برای شما هم سوال شده باشد که رنگ مو چقدر باید بمونه و … ؛ انواع مدل ها ، شیوه و روش ها برای رنگ کردن مو وجود دارد ( آمبره ، لایت ، رنگ کامل و … ) . اکثر خانم ها با مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشی اقدام به رنگ کردن مو های خود می کنند ، برخی دیگر با نظر شخصی خود این کار را در خانه انجام می دهند . باید توجه داشته باشید رنگ مو یک ماده ی شیمیایی است و برای استفاده روی مو اصول و قوانینی دارد ، یکی از این قوانین مدت زمانی است که باید رنگ را روی سر خود نگهداری کنید . در ادامه مدت زمان و نکاتی که باید برای رنگ کردن مو بدانید به شما می گوییم . اما در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که مراجعه به یک مرکز تخصصی برای رنگ کردن مو ها بهترین روش و راه حل است تا برای مو ها که در زیبایی خانم ها تاصیر زیادی دارد اتفاقی جبران نا شدنی رخ ندهد .

رنگ مو چقدر باید روی سر باشد ؟

مدت زمان نگه داشتن رنگ روی مو چقدر است ؟ رنگ مو چقدر روی سر بماند ؟

رنگ مو که یک روش زیبایی برای مو است امروزه هواداران زیادی دارد . این مواد به علت شیمیایی بودن مدت زمان استفاده ازشان مهم است . به طور معمول از رنگ مو ها به مدت 20 تا 30 دقیقه روی مو ها استفاده می شود تا رنگ مورد نظر خودش را نشان دهد . جنس موی شما روی مدت زمان رنگ گذاری شما اثر دارد  و امکان دارد این زمان را کمتر یا بیشتر کند ، برای مثال : اگر جنس تار مو های شما ضخیم است باید توجه فرمایید که مدت زمان رنگ گذاری برای شما طولانی تر می شود . در نهایت بعد از هر یک ربع باید با یک شانه یا … رنگ را از روی سر کنار بزنید تا ببینید مو ها رنگ باز کردن یا خیر ؛ بدین گونه تایم برداشتن رنگ از روی سر خود را متوجه خواهید شد . توجه فرمایید این مدت زمان به هیچ عنوان نباید بیش از یک حدی بشود ( بیش از 45_40 دقیقه ) . استفاده کردن از یک مارک خوب برای رنگ مو بسیار مهم است بدین گونه که اگر مارک رنگ انتخاب کرده خوب نباشد قبل از باز کردن رنگ روی سر امکان سوزش و خارش کف سر برایتان به وجود می آید . خرید محصول با کیفیت آسیب کم تری به مو و پوست سر شما وارد می کند .

 چند نکته برای مدت زمان رنگ کردن مو

همان طور که اشاره کردیم رنگ کردن مو یک سری قوانین و اصولی دارد . اندکی از این اصول را در ادامه آورده ایم .

  • اگر می خواهید از رنگ موی تیره روی موی خود استفاده نمایید ، توجه فرمایید که از اکسیدان های 2 استفاده نکنید زیرا این اکسیدان ها برای روشن تر کردن مو به کار می روند . در نهایت باید از اکسیدان هایی با پایه ی بالا تر را برای رنگ های تیره در نظر بگیرید .
  • یکی از نکات مهم هنگام رنگ کردن مو زخم نبودن پوست سر شما است ، بدین صورت که اگر پوست سر شما زخم باشد مواد شیمیایی را جذب کرده و اثرات زود هنگام آن سوزش سر و ضررات بلند مدت بر روی سلامتی فردی را نیز به همراه خواهد بود .
  • مواده ویتامین یا ضد آسیبی که به ترکیب رنگ ها در آرایشگاه ها اضافه می کنند یکی از نکاتی است که می تواند تاثیر مثبت بسزایی را به همراه داشته باشد . پس هنگام استفاده از رنگ مو به جز اکسیدان از این دست ویتامین ها ( ضد آسیب ها ) را نیز با آن مخلوط کنید .
  • مدت زمان یکی از مهم ترین نکات است که به آن اشاره کردیم . این باور که اگر رنگ روی مو بیشتر بماند رنگ بهتری تحویل ما می دهد غلط است . رنگ مو اگر بیش تر از حد گفته شده روی مو ها بماند باعث آسیب دیدن و خشکی ساقه ی مو می شود ، همچنین باعث سوزش و خارش پوست کف سر نیز خواهد شد . پس برای داشتن رنگ مورد نظر ابتدا باید به پایه ی مو های خود دقت فرمایید سپس رنگ مورد مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید ( توجه فرمایید اکثر مواقع رنگ کردن در منزل با حدود 30 تا 40 درصد رنگ مورد نظر متفاوت می شود ).
  • دکلره کردن مو زمان دقیق تر و حساس تری را در بر دارد . بدین صورت که بعد از گذشت تایم مورد نظر حتما باید مو ها را شست زیرا امکان سوختن مو وجود دارد . بدیهی است که اگر رنگ را در منزل روی سرتان می گذارید ، باید تایم بگیرید و پس از زمان 30 دقیقه سر خود را چک کرده و بشویید ؛ اما اگر به ارایشگر های حرفه ای موی خود را سپرده اید باید توجه کنید آرایشگرتان چه زمانی را برای شست و شوی موی شما در نظر می گیرد .

سالن زیبایی مونا یزدانی

مو جزو زیبایی های یک خانم به حساب می آید . با مراجعه به مراکز تخصصی و سپردن مو های خود به افراد ماهر از سلامت و زیبایی آن اطمینان حاصل فرمایید . ما در مرکز زیبایی مونا یزدانی این اطمینان را به شما می دهید تا با بهترین کیفیت مو های شما را 99% شبیه رنگ مورد دلخواهتان کنیم . ما در مرکز رنگ و دکلره ی خود از بهترین و مجرب ترین آرایشگر ها استفاده کرده ایم تا شما عزیزان با اطمینان کامل مو های خود را به ما بگذارید .

در آخر

در نهایت پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک مرکز تخصصی و حرفه ایست تا با ارائه ی خدمات خوب به شما به رنگ مورد نظر خود برای موهایتان برسید . که در سالن زیبایی مونا یزدانی این کار به صورت تخصصی برای شما انجام می شود . اما اگر به فکر رنگ کردن موهایتان در منزل هستید به نکات و اصول گفته شده برای رنگ مو دقت فرمایید تا موهایی زیبا در کنار سلامتی کامل آن ها داشته باشید.

رنگ مو چقدر باید روی سر باشد ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *