هایلایت کردن مو به معنی لغوی یعنی مو های تیره و روشن در کنار هم . هایلایت کردن مو کاری تخصصی است اما برخی افراد دوست دارند این کار را در خانه انجام دهند ، برای انجام هایلایت در خانه باید به نکات و اصول زیادی توجه فرمایید تا کاری تمیز تحویل بگیرید ، در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم و انواع روش هایلایت مو + روش هایلایت با کلاه را به شما می گوییم . توجه فرمایید اگر تخصص یا تجربه ی کافی برای هایلایت کردن مو را ندارید بهتر است به یک مرکز تخصصی مراجعه فرمایید ، ما در مرکز خود تمامی خدمات را با خیال راحت از سلامت مو هایتان به شما ارائه می دهیم ، مرکز تخصصی مونا یزدانی جزو حرفه ای ترین مراکز رنگ و دکلره در تهران است .

آموزش هایلایت مو در خانه با کلاه

انواع روش های هایلایت

  • روش هایلایت با کلاه
  • روش هایلایت با فویل
  • روش هایلایت با انواع برس
  • روش هایلایت بالیاژ
  • روش هایلایت تکه ای
  • روش های هایلایت بدون دکلره

توضیح انواع روش هایلایت مو در منزل

روش هایلایت با کلاه :

 این روش بسیار ساده بوده و نیازی به دستیار یا فرد دیگری برای کمک کردن ندارد ، کافی است در منزل کمی حوصله به خرج دهید و این روش رو برای خود انجام دهید . کلاه هایلایت یک کلاه قابل شست و شو و دارای سوراخ های زیاد است . هایلایت کردن مو با کلاه بدین صورت است که موهای خشک شده ی خود را شانه می کنید و کلاه را روی آن ها قرار می دهید ، سپس با استفاده از یک قلاب مو ها را از روزنه های کلاه بیرون می کشید ، بدین گونه که اگر مش یا هایلایت پر می خواهید از تمامی سوراخ ها دسته مویی بیرون کشید و اگر مش کم پشت تر می خواهید یکی در میان از لای روزنه ها مو هارا بیرون بکشید .

 هایلایت مو در خانه

سپس بسته به سلیقه ی خود از رنگ یا دکلره باید استفاده کنید ( اگر هایلایت دخترانه و تیره میخواهید از رنگ و اگر هایلایت روشن تر میخواهید از دکلره استفاده نمایید ). دکلره یا رنگ را روی تمامی مو هایی که از روزنه ها خارج کرده اید بزنید و صبر کنید ، سپس بد از گذشت زمان لازم مو هارا بشویید و کلاه را در بیاورید .

روش هایلایت با فویل :

این روش نیز در خانه قابل اجرا است اما نیاز به تخصص بیشتری دارد ، سختی کار هم در این قسمت است که شما به تنهایی قادر به بستن فویل ها نخواهید بود و به یک یار کمکی نیازدارید . ابتدا مو ها را شانه می کنیم و قسمت جلوی سر را جدا می کنیم ، سپس قد مو هارا اندازه گرفته و به همان مقدار فویل ها را برش می زنیم ، رنگ یا دکلره ی خود را اماده می کنیم .

حال از زیرین ترین مو ها که به گردن متصل است شروع می کنیم ، با شانه ای دم باریک یک دسته موی نازک جدا می کنیم ، آن را به صورت زیگ زاگ ( شلال ) جدا می کنیم و قسمت بالایی را در دست می گیریم ، حال فویل های بریده شده را زیر آن قرار می دهیم و رنگ یا دکلره ی درست شده را به مو های روی فویل میزنیم . ( در صورت وجود دکلره با یک تکه پنبه ی لوله شده که در بالای کار، نزدیک ریشه قرار می دهیم تا از نشت کردن دکلره جلو گیری کنیم ) حال با تا زدن فویل آن را ثابت در سر جای خود نگه می داریم و به همین ترتیب پیش می رویم . دقت فرمایید فویل باعث سریع تر شدن فرایند می شود پس هر 15 دقیقه یک بار فویل های زیرین را باز کنید و از سلامت مو ها اطمینان حاصل کنید ، اگر مو به رنگ دلخواه رسیده بود آن ها را آب کشی کنید .

روش هایلایت با انواع برس :

این روش آسان ، هایلایت های شیک و پراکنده ای را به شما تحویل می دهد . با استفاده از یک برس و آغشته کردن آن به رنگ درست شده و کشیدن ان روی مو های تقسیم شده یک هایلایت با تراکم متوسط را دریافت کنید . اگر میخواهید یک هایلایت با فاصله های زیاد و کم تراکم داشته باشید از شانه های دندانه درشت به همان ترتیب استفاده نمایید . در آخر اگر به دنبال هایلایت پر پشت هستید تقسیم بندی مو های خود را با مسواک آغشته به مواد رنگی رنگ گذاری کنید و لایه به لایه جلو برید .

روش هایلایت با بالیاژ :

روش بالیاژ یک روش کاملا تخصصی است که بهتر است در خانه و زیر نظر افراد غیر حرفه ای انجام نشود . در این روش رنگ یا دکلره به نحوی زیبا با مو های شما ترکیب می شود به گونه ای که مرز و خطی بین رنگ زمینه و قمست لایت شده دیده نمی شود .

روش هایلایت تکه ای :

موی خود را تقسیم بندی کرده و قسمت مد نظر را جدا کنید ( مثلا سوسکی های جلوی مو یا …) سپس بد از درست کردن مواد دکلره آن را با قلم مو به قسمت مورد نظر بزنید و برای سریع تر جواب دادن دور فویل بپیچید بعد از 15 دقیقه فویل را باز کنید و مو های خود را بررسی کنید و در صورت کفایت آن را بشویید ولی اگر رنگ باز نکرده بود دوباره از مواد دکلره به آن بزنید و 10 دقیقه ی دیگر صبر کیند و سپس مو ها را بشویید .

روش هایلایت بدون دکلره :

هایلات بدون دکلره با رنگ مو صورت میگیرد که یک رنگ با توناژ مورد نظر و چند درجه روشن تر از موهای خودتان به شما می دهد ، این روش برای دختر خانم ها بسیار مناسب است و سن را کم تر نشان می دهد و باعث زیبایی مو نیز می شود . توجه فرمایید آسیب رسانی این روش به مو بسیار کم تر از روش دکلره کردن است .

کلام آخر

در آخر تمامی نکات گفته شده در خانه قابل اجرا است ولی در هنگام استفاده از دکلره باید دقت بسیار زیادی را به خرج دهید . هایلایت های بدون دکلره و با استفاده از رنگ با هر روشی که در خانه انجام شود بی ضرر تر از هایلایت های دکلره دار است . اما در نهایت اگر به دنبال راهی برای زیبایی مو ها با هایلایت کردنشان می گردید و نمی خواهید آسیبی به آن ها وارد شود ما در سالن زیبایی خود این خدمات را به صورت حرفه ای به شما ارائه می دهیم و اطمینان می دهیم که مو هایی سالم و زیبا تحویل خواهید گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *