در این مقاله به شما روش ها متنوع برای لایت کردن مو هایتان یا به عبارتی روشن تر کردن موها می پردازیم . بیشتر خانم ها به دنبال راه و روشی برای روشن کردن مو های خود هستند برخی روش رایج تر یعنی روشن کردن مو با دکلره را پیش میگیرند و برخی دیگر به دنبال روش های کم درد سر تر یا کم آسیب تر هستند . ما در ادامه به انواعی از راه ها اشاره می کنیم و توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم . اما توجه داشته باشید کهلایت کردن مو با روش دکلره نیاز مند رعایت نکات بسیاری است ، زیرا امکان آسیب رسی شدید به مو ها وجود دارد ؛ پس بهتر است برای استفاده از این روش خود را به یک مرکز تخصصی رنگ و  دکلره بسپارید . ما در سالن تخصصی مونا یزدانی با ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان موهایی با رنگ دلخواه ، همراه با سلامتی کامل تحویل می دهیم . 

آموزش لایت مو در خانه با راحت ترین روش

انواع روشن کردن مو

  • روش با دکلره
  • روش های بدون دکلره
  • روشن کردن مو با رنگ مو
  • روشن کردن مو با اکسیدان
  • روشن کردن مو با رنگ سه صفر
  • روش های طبیعی
  • روشن کردن مو با لیمو و بابونه
  • روشن کردن مو با ماسک ماالشعیر و لیمو و تخم مرغ
  • روشن کردن مو با سرکه سیب و عسل

توضیح هر یک از روش های لایت در خانه

روش با دکلره : در این روش مقداری تجربه و تخصص لازم است ، با تهیه پودر دکلره مناسب و اکسیدان می توانید با روش های متفاوت مو های خود را دکلره کرده و رنگ آن را روشن تر کنید . دکلره روی برخی مو ها به پایه ی زرد و در نهایت پلاتینی می رسد و در برخی مو ها به رنگ نارجی و قرمزی می زند . برخی از افراد که قبلا از رنگ های طبیعی روی مو های خود استفاده نموده اند قبل از دکلره کرد بهتر است این موضوع را با یک متخصص مطرح کنند ، زیرا امکان با نشد رنگ و سوختن مو بالا می رود . در نهایت پس از انجام دکلره مو ها با توجه به خواسته ی شما به پایه ی مورد نظر می رسد و می توانید هر رنگساژی که مد نظر دارید را انجام دهید تا مو هایی لایت تر ( روشن تر) داشته باشید .

روش روشن کردن مو با رنگ مو : شما با ترکیب چند رنگ مو می توانید به روشنی چند درجه ای از مو های خودتان برسید . این روش برای افرادی که مو های مشکی تر دارند سخت تر از افرادی با مو های قهوه ای و بور تر انجام می شود . در این روش با توجه به رنگ خواسته شده و جنس مو ها متخصصین چند رنگ را با هم ترکیب می کنند و از اکسیدان های معمولا 9% استفاده می نماییند . تا موهایی چند درجه روشن تر از مو های خود در توناژ رنگی انتخاب کرده داشته باشید .

روش روشن کردن مو با اکسیدان : این روش یکی دیگر از روش های لایت کردن مو بدون دکلره است که البته نتیجه ای متفاوت با دکلره دارد . بدین گونه که از یک درجه تا پنج درجه می توانید مو های خود را روشن تر کنید . ما سه نوع اکسیدان داریم : 12% ( 3) , 9% (2 ) , 6% ( 1) . برای روشن کردن یک درجه تا 2 درجه ی مو هایتان باید از اکسیدان 6% استفاده کنید . برای روشن کردن مو ها از دو درجه تا چهار درجه از اکسیدان 9% استفاده کنید . در آخر برای روشن تر کردن مو از چهار درجه تا پنج درجه ای مو باید از اکسیدان 12% استفاده کنید . توجه داشته باشید که مدت زیادی اکسیدان را روی موهایتان نگذارید تا امکان سوختن مو ها پایین بیاید .

روش روشن کردن مو با رنگ سه صفر : این روش مو های شما را تا پایه ی 5 میرساند اما در نظر داشته باشید که نتیجه ای مشابه با دکلره کردن را ندارد . در این روش رنگ مو ی سه صفر را با دو برابر اکسیدان قاطی می کنید و با برس رنگ روی مو ها می زنید و در نهایت 35 دقیقه روی مو ها نگه می دارید و با شامپو می شویید . این روش ضرر کمتری نسبت به دکلره دارد . پس از انجام این کار 48 ساعت به مو استراحت می دهید و سپس رنگ ساژ مورد نظر را می گزارید .

آموزش هایلایت مو

روش روشن کردن مو با لیمو و بابونه : روش های طبیعی روشن کردن مو به تکرار و حوصله نیاز دارد . بابونه و لیمو جزو محصولات طبیعی روشن کننده مو است . شما در منزل می توانید با درست کردن این ترکیب و استفاده ی مکرر از آن مو های خود را روشن کنید ، بدین گونه که دو لیوان آب را داخل قابلمه به جوش می آورید و سپس یک کیسه بابونه به آن اضافه می کنید و پس از لعاب انداختن آن را داخل فریزر می گذارید تا به سرعت خنک شود سپس به اندازه ی نصف آن آب لیمو به آن اضافه می کنید و به موی خود اسپری می کنید و 20 دقیقه روی سر باقی می گذارید . این کار را هفته ای 2 بار باید تکرار کنید .

روش روشن کردن مو با ماسک ماالشعیرولیمو و تخم مرغ : در این روش تخم مرغ را هم بزنید و سپس نصف استکان ماالشعیر را به ان اضافه کنید و هم بزنید و آب لیمو را به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه روی مو ها بگذارید . این کار را هفته ای 2 الی 3 بار می توانید تکرار کنید .

روش روشن کردن مو با  سرکه سیب و عسل : در این روش آب و دو قاشق عسل را روی حرارت متوسط قرار دهید ، پس از جوش آمدن آب دو قاشق غذا خوری سرکه به آن اضافه کنید و داخل یخچال بگذارید . پس از خنک شدن آن را به مدت 15 دقیقه روی موی خود قرار دهید .

کلام آخر

توجه فرمایید روش های طبیعی درصد کمی (به اندازه ی 1الی4 درصد ) روشن می کند . اما اگر می خواهید لایتی روشن تر داشته باشید بهتر است از روش هایی مانند دکلره استفاده نمایید . این روش توسط افراد متخصص در مراکز حرفه ای انجام می شود . ما در سالن تخصصی مونا یزدانی مو هایتان را با توجه به رنگ درخواستی به روش های مختلف با دکلره یا بدون دکلره لایت می کنیم و این اطمینان را به شما می دهیم تا با موهایی زیبا ، سالم و رضایتی کامل از پیش ما بروید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *